Listopad 2024

Kao poseban stručnjak sudjelovala sam na Foresight Workshop on Digital Legislation Implications for Education (DLIFE) Joint Research Centra i DG EAC. Na radionici smo analizirali kako EU regulative utječu na obrazovna okruženja u nekoliko scenarija budućnosti te što bismo trebali napraviti kako bismo imali sigurna i uključiva digitalna obrazovna okruženja ako se neki od tih scenarija ostvari.

Zanimljivost: Ovo mi je bila prva foresight radionica i baš je bilo zanimljivo diskutirati što bi se moglo dogoditi u budućnosti ako se neki od scenarija ostvari. Uvijek je zanimljivo čuti ideje i razmišljanja drugih stručnjaka.

Strasbourg je postao tradicionalno odredište u listopadu jer se tada održava konferencija Vijeća Europe Working Conference on Regulating the use of AI systems in education. Konferencija je bila usmjerena na definiranje djelotvornih načina reguliranja umjetne inteligencije u obrazovanju, osiguravanje usklađenosti s ljudskim pravima, demokracijom i vladavinom prava 

Zanimljivost: Putovanje do Strasbourga i natrag je uvijek poseban doživljaj jer letim avionom do Züricha, a zatim vlakom do Basela pa dalje do Strasbourga. U dobrom društvu kratko sam prošetala Zürichom i Baselom (i posjetila LEbrickGO muzej).

Ponedjeljak između povratka iz Brisela i odlaska za Strasbourg iskoristila sam za dva webinara, za sudionike European Digital Education Huba vodila sam webinar “Supporting teachers on AI application in education” na kojem smo razgovarali o različitim perspektivama primjene umjetne inteligencije i utjecaju koji ona ima na učenike i učitelje.

 CodeWeek sudionicima pričala sam kako umjetna inteligencija mijenja poučavanje programiranja i kodiranja.

Zanimljivost: Ovo je bio drugi webinar u kombinaciji majka – kćer i mogu reći da se lijepo nadopunjavamo i vodimo ugodne profesionalne razgovore.

Radionica European Digital Education Huba (EDEH) u Briselu, ovaj put je bila posvećena AI Explainability uz posebne razgovore s predstavnicima DG EAC, JRC te AI Ureda Europske komisije. Zanimljive diskusije o EU regulativi te načinima osiguravanja transparentnosti i dostupnosti informacija o UI sustavima u obrazovanju.

Zanimljivost: EDEH radionice su meni uvijek zanimljive i žao mi je što ne stižem na više njih. No, eto jednu sam uspjela posjetiti 2024. i to baš u Briselu, s vrlo dragim društvom, u lijepom hotelu u super kvartu.

21st Century European Teachers project (Teacher Academy project XXI-TEACH-EU), je Erasmus + projekt na kojem je European Schoolnet partner, a ja sudjelujem kao projektni menadžerica i analitičarka. Projekt istražuje mogućnosti bolje suradnje učitelja i studenata učiteljskih fakulteta na temama tehnološkog osnaživanja, održivosti, učenja kroz igru i poduzetništva. U okviru projekta organiziraju se studijski posjeti tijekom kojih projektni partneri posjećuju škole i istražuju modele suradničkog pripremanja i održavanja nastave. Ovom prilikom posjetili smo Učiteljski fakultet u Helsinkiju i osnovnu školu u Kokkoli.

Zanimljivost: Marimekko, Revolut automat na aerodromu, dobro društvo i finski vlakovi.

Drugi sastanak stručnjaka na projektu “Support for development work on DigComp” organizirali su Joint Research Center (JRC) i Directorate General for Employment, Social Affairs and Inclusion (DG EMPL) s ciljem ažuriranja Digital Competence Framework for Citizens (DigComp). Stručnjaci su dali povratne informacije o predloženim promjenama, kao što su: struktura DigComp 3.0, revizije postojećih DigComp elemenata; prijedlog dodavanja UI kompetencija, Twin Transition te ishode učenja.

Zanimljivost: 2015. sam prvi put intenzivno radila na ishodima učenja, i eto devet godina kasnije sve što sam tad naučila dobro dođe. Inspirativno je biti dio ekipe koja radi na promjenama DigCompa.